Пошуково-дослідницька діяльність


ДОСЛІД № 1 

Виявлення крохмалю в продуктах харчування

Як виявляють крохмаль? Крохмаль із розчином йоду дає синє забарвлення (амілоза дає синє забарвлення, а амілопектин — від червоного до фіолетового). Реакція з йодом дає змогу виявити навіть мільйонну частину крохмалю в розчині. Потрібно капнути на харчовий продукт аптечним розчином йоду. Якщо крохмаль є – утворюється синьо-фіолетова пляма. 
(Роботу проводили під наглядом дорослих )
 

ДОСЛІД № 2

Дослід "Мікроб" Під час досліду дослідили ,як мікроби реагують на мильний засіб. Закріпили навички правильного миття рук, запобігання розповсюдження вірусів та інфекцій.

ДОСЛІД № 3
 Дослід з водою та серветками "Кольорове літо "
Малюнки,що оживають.


ДОСЛІД № 4
Мета: продемонструвати перетворення води у газоподібний стан.
Матеріал: спиртівка, сірники, прозора колба з водою, невеличка покришка з будь-якої посудини.
Умови: звичайне приміщення, обов’язково дотримуйтеся правил безпеки.
Хід досліду:
Незначну кількість води у прозорій колбі довести до кипіння. Потримати покришку над колбою й розглянути з дітьми краплі на ній. Поспостерігати за парою і за поступовим зменшенням кількості води у колбі.
Висновок:
Вода від нагрівання перетворюється у дрібні крапельки (пару) i піднімається вгору.

ДОСЛІД № 5

Мета: допомогти засвоїти, що одні предмети плавають у воді, інші — тонуть, продемонструвати розчинність у воді сипучих речовин; розвивати здатність встановлювати найпростіші зв’язки і взаємозалежності, спостережливість і допитливість.
Хід досліду:
У прозору посудину, користуючись умовною міркою, опустити пісок, дрібні камінці, по 2-3 предмети однакової форми та об’єму, але з різного матеріалу (дерева, скла, пластмаси, паперу, тканини, воску, використовуючи послідовні дії), вчити дітей пояснювати поведінку цих предметів у воді.
  • Чому деякі з них плавають, інші тонуть, а окремі — розчиняються, змінюючи забарвлення води?Знання властивостей спостережуваних об’єктів можна закріпити з дітьми в малюнках, розповідях, читанні віршів напам’ять.
ДОСЛІД № 6
Океан в пляшці
Для досліду знадобиться велика пляшка з водою, воронка, рослина олія та синій харчовий барвник.
Пляшка заповнюється водою на 1/3 об’єму. В неї слід додати декілька крапель барвника та ретельно перемішати. Далі додається рослинна олія. Пляшка щільно закривається кришкою. Її слід перевернути догори дном і насолоджуватись живим океаном.
ДОСЛІД № 7
Веселка в тазику
Щоб побачити всі кольори веселки в сонячному світлі слід взяти ємкість з водою, дзеркало, білий аркуш паперу та ліхтарик.
Дзеркало необхідно покласти в на дно ємкості. На нього направляється світло від ліхтарика. На білий папір слід піймати відбитий дзеркалом промінь, який заграє всіма кольорами веселки.

ДОСЛІД № 8

Незвичне надування повітряної кульки
Для досліду знадобиться пластикова пляшка, 50-100 мл столового оцту, 2-3 ч.л. харчової соди, повітряна кулька.

В порожню пляшку наливається оцет. У повітряну кульку слід насипати соду. Її необхідно надіти на горловину пляшки таким чином, щоб сода одразу не висипалася. Далі кульку слід підняти над шийкою і чекати реакції оцту і соди, в результаті якої почнеться активне утворення вуглекислого газу, що швидко надує кульку.

ДОСЛІД № 9
Лавова лампа
Для видовищного досліду знадобиться невелика скляна банка, вода, сіль, 1 скл. рослинного масла та харчові барвники.
Банку слід заповнити на 2/3 водою, додати олію, харчовий барвник та сіль та насолоджуватись надзвичайним видовищем.

ДОСЛІД № 10
Різнокольоровий танець
Для яскраво експерименту слід підготувати тарілку, жирне молоко, рідкий мийний засіб, ватні палички та харчові барвники.
В тарілку додається молоко, кілька крапель барвника. У миючий засіб слід занурити ватну паличку, а потім доторкнутися нею до центру тарілки. Молоко буде рухатись, переміщуючи кольори між собою.

ДОСЛІД № 11
Вирощування кристалів
Для досліду знадобиться вода, каструля, склянки, харчова сіль, нитки.
У каструлі слід нагріти воду. До неї порціями додається сіль до моменту, коли вона перестане в ній розчинятися. Готовий розчин розливається у склянки. Далі слід взяти великі грудочки солі і обережно за допомогою витки опустити їх до посудин таким чином, щоб вони не торкнулися стінок. Склянкам слід дати спокій на 7 днів, за які в них сформуються готові кристали.

ДОСЛІД 12
Подорож води
Для експерименту слід поставити на різних рівнях ємкості з водою, в які можна додати різнокольорову харчові барвники. Суміжні склянки поєднують між собою за допомогою смужок тканини. З часом забарвлена вода почне перебиратися з однієї ємкості до іншої.

ДОСЛІД 13
Оживи черв'яка".
Мета досліду : познайомити (закріпити) знання дітей про одну з властивостей води, як серветка реагує на воду; розвивати увагу та логічне мислення; виховувати бажання діяти разом з дорослими.

ДОСЛІД 14
Гумове яйце
Що знадобиться:
  • Свіже куряче яйце
  • Баночка чи інша прозора місткість
  • Оцет харчовий 9 %
  • Ліхтарик
  • Як його зробити? Попросіть дитину помістити яйце в невелику місткість та залити його оцтом аж до самого вершечка. Після цього варто почекати дві доби, а яйце практично відразу покриється бульбашками.                                                     Через дві доби яєчна шкаралупа повністю розчиниться і яйце перетвориться на такий собі гумовий м’ячик. Попросіть дитину промити яйце у проточній воді. А ввечері нехай дитина проведе «рентген» для яйця. Якщо учень просвітить яйце наскрізь за допомогою ліхтарика, він побачить жовток, який буде рідким.













Немає коментарів:

Дописати коментар

Перелік сайтів, матеріали яких будуть корисними для вихователів, батьків, дітей і для інших учасників освітнього процесу. НУМО платформа На ...